Hoe maak je het juiste beeldmateriaal voor een bedrijfswebsite

Een goed geschoten en natuurlijk ook geplaatste foto spreekt boekdelen en zal ook meer effect hebben op bezoekers van een website. In de druk bevochten wereld van bedrijfswebsites waar de concurrentie geen blad voor monden neemt zal met het juiste beeldmateriaal toch wel de aandacht worden getrokken. Het is daarbij belangrijk te kiezen voor een stijl die het best bij jouw bedrijf past. Geen standaard foto’s dus, maar doelgerichte kiekjes die het beste van het bedrijf naar buiten brengen.

Kijk eerst ook een beetje rond

Wanneer de website nog opgezet moet worden, is het altijd een goed idee om te kijken op websites van overeenkomstige bedrijven. Zo krijg je gelijk een beeld wat gangbaar is en kan je de nodige aanpassingen aanbrengen op jouw website en zo zeker een aparte uitstraling bereiken. Met wat hulp van de webdesigner kan je dan gelijk ook te weten komen wat voor type foto’s het best zullen passen bij de website. Het geheel van tekst en foto’s moet namelijk wel met elkaar gerelateerd zijn. Het is daarom goed om het tekstgedeelte dat geplaatst zal worden op de website alvast bij de hand te hebben, het liefst voordat je op zoek zult gaan naar geschikte foto’s. Het is immers de bedoeling dat de foto een weerspiegeling zal zijn van wat er in de tekst beschreven is.

Wie zal de foto’s dan maken?

Niet alleen de inhoudt van de foto is van belang, maar zeker ook de kwaliteit ervan. Foto’s met een lage resolutie of een onjuiste belichting zullen niet dezelfde mate van interesse opwekken dan die welke haarscherp overkomen. Er wordt door nogal wat bedrijven vaker voor gekozen om hun werknemers te vragen zelf foto’s te schieten bij het uitvoeren van de diverse werkzaamheden en worden betreffende foto’s dan op een gegeven moment op de bedrijfswebsite geplaatst. Hoewel de gedachte hierachter heel goed is, zullen de gemaakte foto’s zelden van hoge kwaliteit zijn en is het ook de vraag of ze wel goed zullen aansluiten op de inhoud van de website. Een dure camera meegeven aan de werknemers heeft ook niet veel nut omdat het vooral aan de training van degenen die ermee zullen omgaan, zal liggen om goede foto’s ermee te kunnen maken.

Met het juiste beeldmateriaal haal je dus extra voordeel uit een bedrijfswebsite omdat bezoekers er ook eerder door geïnteresseerd raken en het ook duidelijk is wat het bedrijf nou precies doet. Een goede fotograaf zal de juiste momenten weten vast te leggen en dat ook nog kunnen doen met foto’s van de hoogste kwaliteit. De fotograaf waarmee wij nauw mee samen werken is deze trouwfotograaf Eindhoven. Naast trouwfotografie doet hij ook bedrijfsfotografie.

Related Posts

No Comments

Leave a Reply