Hoe wordt jouw bedrijf beter gevonden in Google?

Dagelijks gaan duizenden tot miljoenen mensen online op zoek naar bedrijven die precies op die van jou lijken, maar neem je de juiste stappen om ervoor te zorgen dat je website gevonden wordt?

Hier vind je de belangrijkste zoekmachine optimalisatie stappen die bijvoorbeeld de beste loodgieter van Eindhoven nodig heeft om haar site op Google te laten vinden.

Belangrijke tips om je site zichtbaar te maken op Google

Registreer je site met Google Search Console.

Google Search Console is een gratis service van Google waarmee je bij Google jouw website ter indexering kunt indienen. Deze tool kan ook gebruikt worden om:

  • belangrijke backlinks naar je site te controleren.
  • ervoor te zorgen dat Google geen (technische)fouten ondervindt met je site.
  • Google te laten weten of er verschillende versies bestaan van je website.
  • de soorten zoekopdrachten te bekijken die verkeer naar je site leiden.

Het belangrijkste is dat door je site te registreren, jij de zoekgigant laat weten dat zo een website bestaat. Na het registreren, stuurt Google een e-mail met enkele tips over het gebruik van de tool om zichtbaarheid in de resultaten te vergroten. Zorg ervoor dat je ze volgt!

Registreer jouw bedrijf op Google MyBusiness.

Dit is vooral goed om zichtbaar te worden in relevante geografische zoekresultaten. Zodoende ben je voor Google zoekmachine actief en te vinden op Google Maps. Dus als wordt gezocht naar “beste loodgieter van Eindhoven” komt de beste loodgieter van Eindhoven hoog in de lijsten voor met locatie.

Maak gebruik van de Google+ pagina die je krijgt, wanneer je registreert bij Google MyBusiness. De links die je naar jouw site op uw Google+ pagina, worden geïndexeerd door Google. Dit betekent dat potentiële klanten nu waarschijnlijk de Google+ informatie te zien krijgen voordat ze jouw website tegenkomen.

Laat je site zo snel mogelijk laden.

Google gebruikt een ranglijstsignaal, zorg er daarom voor dat je site zo snel mogelijk wordt geladen. Dit kun je door: het aantal HTTPS-verzoeken op je site te minimaliseren, zorg ervoor dat de bestandsgrootte van uw afbeeldingen zo klein mogelijk is, gebruik snelle hosting. Aangeraden is om het hulpprogramma Insights van Google te gebruiken.

Gebruik relevante zoekwoorden in uw page titles, metabeschrijvingen en URL’s.

Je page titles en metabeschrijvingen bevatten dus:

  • nauwkeurige, beknopte beschrijvingen van jouw pagina-inhoud
  • trefwoorden die je hoopt goed te presteren voor zoekopdrachten
  • sommige locatiegegevens, indien relevant

Maak backlinks naar je site.

Backlinks zijn links van andere sites naar jouw site en in eenvoudige zin worden ze door Google geteld als ‘stemmen’ voor jouw inhoud.Er zijn twee manieren om backlinks te genereren:

  • door andere site- / blog-eigenaren koppelingen op hun sites naar jouw inhoud toe te laten voegen.
  • door lange, trefwoordrijke blogberichten te maken die erg relevant zijn voor jouw bedrijfssector.

Volg het advies van Google.

Google is eigenlijk erg behulpzaam als het op aankomt je te adviseren over het verbeteren van de prestaties van jouw site in de zoekresultaten. Het is zelfs zo handig dat ze een gratis handleiding bieden voor het optimaliseren van je site voor Google Search.

Content is belangrijk

Start zo snel mogelijk met bloggen voor je website. Een goed voorbeeld is het zojuist gestarte blog van LoodgieterEindhoven040 die hiermee zijn klanten helpt zonder ze daarvoor te laten betalen.

Er zijn nog heel veel hulpmiddelen die mee kunnen helpen en die Google zelf aanbiedt.

Related Posts

No Comments

Leave a Reply